La riuada del 1962

La riuada de 1962. La catàstrofe que sacsejà la Terrassa invertebrada del franquisme.

El 25 de setembre de 1962, ara fa cinquanta anys, la ciutat de Terrassa va patir la pitjor catàstrofe natural de què es té memòria. Un episodi de pluja torrencial va provocar el desbordament de rieres i torrents, causant centenars de morts, ferits i desapareguts, la destrucció d'habitatges i la inundació de fàbriques i comerços, tant a la Rambla, la principal artèria de la ciutat, com en el recorregut de la riera de les arenes (l'actual barri d'Ègara, Ca n'Anglada, o les Fonts) i en d'altres torrents també de règim irregular a la Maurina, el Poble Nou, Sant Pere, el barri de la Piscina...

Per commemorar el cinquantenari de la riuada que el 25 de setembre de 1962 va arrasar la ciutat, ens afegim a la proposta de l'Ajuntament de fer un minut de silenci a les 12 del migdia. A fi que tots els alumnes tinguin coneixement del fet històric i per tant entenguin el motiu de l'acte, a tots els cursos s'hauran fet activitats prèvies adequades a l'edat dels alumnes.