Les capses de la memòria

Amb motiu de la Commemoració del Tricentenari 1714-2014

Us convidem a visitar l’exposició realitzada pels alumnes de la llar, infantil, primària i secundària

Les capses de la memòria

6 testimonis de la Guerra de Successió a Terrassa

a la sala d’actes de l’escola, del 24 al 28 de febrer

de 5 a 7 de la tarda

Les guerres són més que un enfrontament bèl·lic. Les actuacions de la gent abans, durant i després del conflicte ens en donen una visió molt interessant. Amb aquest treball amb fonts hem fet el relat dels efectes de la Guerra de Successió a Terrassa a partir de sis documents que il·lustren això que acabem de dir i que expliquen des del robatori d’un ase perpetrat per les tropes borbòniques l’any 1705, fins a la lenta recuperació de la normalitat després de la guerra, el 1721, sense passar per alt la narració del pare Miquel Garriga sobre l’ocupació i devastació de Terrassa la nit del 3 al 4 de setembre del 1713.

Tot plegat, una aproximació amena a uns esdeveniments crucials de la nostra ciutat feta des de la realització d’una exposició en la qual hem participat tots els alumnes de l’escola, la llar d’infants, infantil, primària i secundària, i d’una visita  que ens han preparat els alumnes de 3r d’ESO per mitjà d’una activitat de geolocalització dels indrets que apareixen en els documents que conté l’exposició que avui us presentem amb la intenció de compartir amb vosaltres el coneixement  d’aquest període de la nostra història.

Visiteu el lloc web de l'exposició clicant aquí.